FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Konstytucja
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum ZIS Strona Główna » Uchwały » Konstytucja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zion
Administrator



Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


 Post Wysłany: Czw 2:36, 28 Lip 2005    Temat postu: Konstytucja

Konstytucja Zjednoczonego Imperium Sojuszy
Wersja 1.4.2


§1.1. Zostaje utworzona rada składająca się z pięciu wybranych graczy na czas nieokreślony. Rada ZIS ma na celu dbanie o spokój wewnętrzny sojuszu, bezpieczeństwo, stały rozwój jego członków oraz pilnowanie zasad konstytucji lub wyznaczenie graczy za to odpowiedzialnych.

§1.2. Rada składać będzie raz na dwa tygodnie tzw. sprawozdanie kwartalne w którym opisze działania podjęte przez poprzedni okres.

§1.3. Po wydaniu sprawozdania kwartalnego sojusz weryfikuje je i podejmuje decyzje o absolutorium (pozytywnej ocenie) dla rady.

§1.4. W przypadku nie udzielenia poparcia dla całej rady bądź jednego z jej członków sojusz ma prawo domagać się abdykacji rady lub jednego z jej członków.

§2. Wprowadzone zostają rangi:
a) Każdy członek sojuszu otrzymuje rangę obywatel.
b) Podoficerowie- stopnie otrzymywane za pomoc surowcową bądź szpiegowską a także aktywność lub inną działalność o charakterze pokojowym:
• bosman
• starszy bosman
• chorąży marynarki
• chorąży sztabowy marynarki
c) Oficerowie- stopnie przyznawane za zbrojną pomoc, lub inną działalność o charakterze militarnym (stopień podporucznika marynarki można też otrzymać na własną prośbę o ile zostaną spełnione podane dalej warunki):
• podporucznik marynarki
• porucznik marynarki
• kapitan marynarki
• komandor podporucznik
• komandor porucznik
• komandor
d) Admirałowie- stopnie przyznawane radzie, jak również graczom wybranym przez rade.
• kontradmirał
• wiceadmirał
• admirał floty
• admirał

§3. Gracze o stopniu wyższym w hierarchii mają możliwość wydawania pewnych rozporządzeń określonych w konstytucji niższym stopniem.

§4. Stopnie „militarne” można otrzymać na własne życzenie po spełnieniu następujących wymogów.:
• Liczba punktów nie może być mniejsza niż 1300 ptk.
• Flota gracza musi być nie mniejsza niż 8 okrętów klasy krążownik lub wyższej.
• Gracz musi mieć dostęp do całego forum (grupa Uprawnieni)

§5. Obowiązki i prawa poszczególnych rang ( podoficerowie, oficerowie):
Podoficerowie:
Podoficerowie nie mają szczególnych praw lub obowiązków, ich rangi przyznawane są za osiągnięcia, ich jedyną powinnością (ale nie obowiązkiem!) jest w przypadku bosmana zdobywanie surowców i dostarczanie pewnej ich części oficerom w okresie wojny i pokoju a chorążym zdobywanie informacji o wrogu.
Oficerowie:
a) Powinnością oficera jest utrzymanie możliwie silnej floty stosownej do rangi i gotowej do ewentualnego wystąpienia zbrojnego.
b) Oficer ma obowiązek spełnić rozkaz przełożonego w miarę swoich możliwości jeśli nie stoi on w sprzeczności z postanowieniami rady bądź konstytucji.
c) Obowiązkiem oficera jest ochraniać nie tylko innych oficerów ale także admirałów oraz podoficerów.

§6. Przełożony oficera nie może wykorzystać swojej władzy do własnych celów (atak na planetę z którą sojusz nie prowadzi wojny lub inne tego typu wymuszenie) Istnieje kilka możliwości wydania rozkazu przez przełożonego:
• Atak na członka wrogiego sojuszu (tylko w przypadku wyrównanej potęgi)
• Wstrzymanie się z atakiem na obcą planetę.

§7. Warunki otrzymania awansu dla poszczególnych stopni:
• bosman i starszy bosman: Stopnie otrzymywane za działalność pokojową. Przyznawane są z inicjatywy rady.
• chorąży marynarki i chorąży sztabowy marynarki: Stopnie przyznawane za działalność szpiegowską dla dobra całego sojuszu (między innymi: wyszukiwanie farm, skan graczy atakujących sojusz).
• podporucznik marynarki:
a) Liczba punktów nie może być mniejsza niż 1300 ptk.
b) Flota gracza musi być nie mniejsza niż 8 okrętów klasy krążownik lub wyższej.
c) Gracz musi mieć dostęp do całego forum (grupa Uprawnieni)
• porucznik marynarki:
a) Liczba punktów nie może być mniejsza niż 1600 ptk.
b) Flota gracza musi być nie mniejsza niż 12 okrętów klasy krążownik lub wyższej.
c) Gracz musi mieć dostęp do całego forum (grupa Uprawnieni)
• kapitan marynarki:
a) Liczba punktów nie może być mniejsza niż 2000 ptk.
b) Flota gracza musi być nie mniejsza niż 25 okrętów klasy krążownik lub wyższej.
c) Gracz musi mieć dostęp do całego forum (grupa Uprawnieni)
• komandor podporucznik:
a) Liczba punktów nie może być mniejsza niż 2200 ptk.
b) Flota gracza musi być nie mniejsza niż 34 okręty klasy krążownik lub wyższej.
c) Gracz musi mieć dostęp do całego forum (grupa Uprawnieni)
• komandor porucznik:
a) Liczba punktów nie może być mniejsza niż 2700 ptk.
b) Flota gracza musi być nie mniejsza niż 30 okrętów klasy okręt wojenny lub wyższej.
c) Gracz musi mieć dostęp do całego forum (grupa Uprawnieni)
• komandor:
a) Liczba punktów nie może być mniejsza niż 3000 ptk.
b) Flota gracza musi być nie mniejsza niż 50 okrętów klasy okręt wojenny lub wyższej.
c) Gracz musi mieć dostęp do całego forum (grupa Uprawnieni)
• kontradmirał: Stopień przyznawany przez rade. Znamionuje funkcje sprawowaną w sojuszu (modelatorzy na forum, szczególnie zasłużeni oraz inni posiadający funkcje nie objęte konstytucją). Ich władza jest ograniczona, w zasadzie ich tytuł jest tylko reprezentacyjny.
• wiceadmirał: Stopień przyznawany przez rade. Otrzymują go dyplomaci oraz inni gracze działający na „arenie międzynarodowej”. Ich władza ogranicza się do działań dyplomatycznych.
• admirał floty: Stopień przyznawany bezpośrednim współpracownikom rady. Przyznawany z jej inicjatywy.
• admirał: Członek rady, najwyższa władza. Ten tytuł można otrzymać tylko za zgodą rady lub w referendum powszechnym.
Spełnianie warunków awansu nie oznacza do jego otrzymania.

§8. Nie wypełnienie rozkazu rady jest równoznaczne zdradzie tejże rady. W takim przypadku gracz ma 24 h na wyjaśnienie swego postępowania. Jeśli odmówi składania zeznań rada zainicjuje postępowanie sądowe, gdzie może zapaść wyrok przewidziany w paragrafie 11.

§9. Wszelkie działania samowolne, takie jak atak na gracza z sojuszu o pakcie pokojowym, atak na jakiegokolwiek gracza z obcego sojuszu (nie dotyczy wojny) czy inne działania przynoszące szkodę ZIS (w tym spam typu prośba o surowce, handel), są uznawane za przestępstwo i ścigane prawem.

§10. Uchylanie się od obowiązków wyznaczonych przez rade nie jest przestępstwem jednak istnieje kilka możliwości ukarania gracza:
• upomnienie
• degradacja rangi

§11. Kary przewidziane za poszczególne przestępstwa:
Sąd ZIS zastrzega sobie prawo do uniewinnienia gracza osądzanego.
Sąd może wydać następujące wyroki:
• upomnienie (pięć upomnień wyczerpuje limit tejże kary)
• degradacja rangi (ponadto gracz może otrzymać jedną z rang specjalnych: „niehonorowy”, „skazaniec”, „oszczerca” lub „kłamca” na czas ustalony przez sąd ale nie dłuższy niż dwa tygodnie)
• zapłacenie odszkodowania w formie wybranej przez sąd (dopuszcza się nałożenie czasowego lenna na okres ustalony przez sąd ale tylko w przypadku sporów wewnątrz sojuszu)
• zawieszenie „Podstawowych praw gracza” na okres do jednego tygodnia (ranga zawieszony)
• w przypadku notorycznego uchylania się od odpowiedzialności i braku widocznej poprawy Sąd ZIS może złożyć wniosek do rady o wykluczenia gracza z sojuszu
• w skrajnych przypadkach rada może wykluczyć gracza z ZIS z równoczesnym rozkazem najazdu na jego planety

§12. Rada sojuszu może, po uprzednim ostrzeżeniu, usunąć gracza bez sądu. Postępowanie takie może mieć miejsce gdy:
• Gracz wolno rozwijający się lub nie rozwijający się, mimo napomnienia, nie potrafi zwiększyć przyrostu do przyrostu ustalonego przez rade. Aktualnie ten przyrost wynosi 20 ptk na dzień. Podpunkt nie dotyczy urlopowiczów.
• Gracz jest nieaktywny przez 7 dni. Nie dotyczy urlopowiczów.

§13.Rekrutacja:
Lista sojuszu jest zawsze otwarta. Jednak limit sojuszu wynosi 80 graczy. W przypadku osiągnięcia limitu rada może podjąć decyzje o zamknięciu sojuszu.
Warunkiem przyjęcia do sojuszu jest wypełnienie podania o następującej treści:
-----------------------------------------------------------------
Ilość ptk:
Sojusze w których byłeś:
Akceptuje wszystkie punkty konstytucji:
Konstytucja na forum.
Niepotrzebne zaznaczyć: ***
-----------------------------------------------------------------
Należy również spełniać podany przez rade limit punktów.

§14. Podstawowe prawa gracza.
Każdemu graczowi przysługuje kilka tzw. „Podstawowych praw gracza”
I. Każdy gracz ma prawo do pisania wiadomości do sojuszu (Uwaga!! Prośby o surowce i inne tego typu wiadomości umieszczać na forum).
II. Prawo do przynależności do grupy uprawnieni dającej dostęp do całego forum.
III. Prawo do obrony przed sądem swojej decyzji czy postępowania (nie podlega zniesieniu)
IV. Prawo do żądania pomocy w przypadku obrony czy ataku (uznanego przez rade) na innego gracza zarówno w zasobach jak i pomocy wywiadowczej czy militarnej.

§15. Rada może powołać na czas wojny tzw. marszałka polowego (wodza naczelnego) odpowiedzialnego za działania wojenne sojuszu.

§16.1. Wypowiedzenie wojny leży w gesti rady. Przed wypowiedzeniem wojny na forum zostaną przez nią ogłoszone powody wypowiedzenia. Sojusz ma prawo zakwestionować decyzje rady w referendum powszechnym (ankieta).

§16.2. Rada ma dwie możliwości rozliczania głosów. Agresywną (1/3 wymagana) bądź zachowawczą (2/3 głosów). Przed głosowaniem rada podaje wybrany sposób rozliczenia.

§17. Rada zastrzega sobie możliwość zmian w konstytucji raz w ciągu tygodnia. Gracze zostaną powiadomieni o proponowanych zmianach.



Zapewne o wielu rzeczach zapomniałem dlatego proszę mnie poprawić ew. napisać co jest źle. Jeśli chodzi o rade proponuje Christov’a, Pyrokar’a i trzech najsilniejszych graczy. Mam nadzieje wprowadzić nową konstytucje do wtorku


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum ZIS Strona Główna » Uchwały » Konstytucja
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group